Здр. Гост. Вход или Регистрация

Внимание!!! Измама с бързи кредити

7 март, 2016

Внимание! 

Прочети внимателно, за да не станеш поредната жертва!

Измамниците са много находчиви, като използват затрудненото положение на хората, за да измъкнат и последните им пари. Ще Ви опишем два начина на измама, но имайте предвид, че може да се натъкнете на различни разновидности.

Вариант 1. Фирма предлага бързи кредити под формата на кредитна карта. „Кредиторът“ се рекламира предимно в интернет, и не подбира клиентите си. Изрично е упоменато, че всеки, дори и хора с лоша кредитна история и просрочени задължения към банки и небанкови институции могат да кандидатства за кредита. Кредитната карта може да носи логото на MasterСard, или Visa за по-голяма достоверност, но на практика е неизползваема. Сумата на кредита също може да варира – от 1 000 лева до 30 000 лева. Уловката обаче е, че кандидатите трябва да изпратят първо таксата за съответната кредитна карта.

Имайте предвид, че: По закон всички кредитори трябва да влязат в регистъра на БНБ, независимо дали са банки или компании за бързи кредити. Кредиторите трябва също да са регистрирани като администратори на лични данни.

Вариант 2. На ключови места в големите градове на страната (най-често спирки на градския транспорт) се разлепят обяви за бързи кредити за хора в затруднено положение с телефон за връзка. Отново изрично се указва, че лошото ЦКР не е проблем при одобрението, но всеки кредит е със задължителна застраховка, която дава гаранция за неговото усвояване. Оказва се, че когато позвъните на посочения телефонен номер в обявата, следва няколкоминутно разсейване с общи приказки, след което се иска от Вас да кажете единния си граждански номер /ЕГН/.

Впоследствие се обръщат към вас на фамилно име, което трябва да ви убеди, че фирмата има достъп до регистри с лични данни и е надеждна. В действителност измамниците въвеждат вашето ЕГН в системата за проверка на здравноосигурителен статус в електронния портал на НАП, която е със свободен достъп и не изисква специален код за удостоверяване /напр. електронен подпис/.

Така, когато вече сте предразположен, следват дежурните въпроси за липса на данни за осигуряване (не посочват какво) и за сумата, която искате да изтеглите. Следва кратка пауза, след което ви казват, че ще ви прехвърлят на отдел „Рискови клиенти“, като в действителност, телефонът се предава от ръка на ръка, което може да се установи при внимателно следене на разговора. „Служителят“ от т.нар. отдел „Риск“ ви обяснява, че поради вашата задлъжнялост и липса на осигуровки в определени периоди, сумата, която желаете не може да Ви бъде отпусната, но ви предлага малко по-ниска от поисканата от вас. Следва уточняване на вноската и размера на лихвата, а в края на разговора, получавате инструкции да внесете неголяма сума ( 20 – 50 лв.) за „застраховка“ чрез каса на ИзиПей по предоставен от „фирмата“ КИН.

Когато отново се обадите, че парите са внесени, ви казват, че до няколко дни / или часове/ мобилен консултант ще се свърже с вас и ще ви посети на място, за да подпишете договора за кредит, както и да усвоите средствата. В действителност кредит така и не получавате, а когато изтече уговорения срок за подписване и усвояване на кредита, „кредиторът“ ви затваря телефона, а в последствие и изключва телефона.

Ако все пак сте сред „ужилените“, сигнализирайте органите на реда!